Kas pašvaldību pārstāvjiem un darbiniekiem būtu jāzina par sociālo uzņēmējdarbību?

Skaties LPS un LSUA kopīgi rīkotā semināra par sociālo uzņēmējdarbību videoierakstu, kurā veltījām īpašu laiku un uzmanību, laipārrunātu pašvaldību un sociālās uzņēmējdarbības saskarsmes punktus un iespējas! Šeit atradīsi arī videosemināra prezentācijas un noderīgas saites, kas palīdzēs labāk sociālās uzņēmējdarbības līkločus!

Read More

Septembrī sāks darboties sociālās uzņēmējdarbības vēstnieku tīkls Latvijas reģionos

Septembrī Latvijas reģionos darbu uzsāks Sociālās uzņēmējdarbības vēstnieku tīkls - aktīvi un radoši dažādu jomu profesionāļi, kuri palīdzēs Latvijas pilsētu un novadu iedzīvotājiem labāk iepazīt un izprast sociālās uzņēmējdarbības iespējas un nianses. Sociālās uzņēmējdarbības vēstnieku tīkls ir Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas (LSUA) un Britu Padomes Latvijā iniciatīva ar mērķi veicināt sociālās uzņēmējdarbības attīstību Latvijā.

Read More

Sociālās ietekmes mērīšanas prakse Latvijas sociālo uzņēmumu vidū: galvenie secinājumi

Raksts sniedz ieskatu tajā, kā līdz šim ir veicies sociālās ietekmes mērīšanā un izvērtēšanā, un kādas ir sociālo uzņēmumu vajadzības Latvijā. Veiktais pētījums, kurā balstās šis raksts, uzskatāms par pirmo šāda veida pētījumu Latvijā, kad ir mēģināts apzināt esošo situāciju un sniegt priekšlikumus jomas turpmākajai attīstībai.

Read More

Pašvaldības un sociālā uzņēmējdarbība: kādi ir labākie mijiedrabības modeļi?

Pašvaldībām, kuras ikdienā vistiešākajā veidā saskaras ar iedzīvotāju sociālajām problēmām, un kuru pārziņā ir dažādu sociālo uzdevumu un funkciju veikšana un nodrošināšana savās teritorijās, ir liela nozīme sociālās uzņēmējdarbības veicināšanā un attīstīšanā. Ņemot vērā, ka gan pašvaldību, gan sociālo uzņēmumu mērķi ir saistīti ar sociālo problēmu risināšanu un sociālās pievienotās vērtības radīšanu, tad bieži vien to darbības jomas un intereses pārklājas. Kādi ir iespējamie sadarbības un mijiedrabības modeļi?

Read More

Sociālās uzņēmējdarbības konferences video un prezentācijas

Konferencē klātienē, pirmajā dienā arī tiešraidē, dalībnieki klausījās ārvalstu sociālo uzņēmēju pieredzes stāstus (Lielbritānija (CLARITY & The Soap Co), Dānija (Gamle Mursten), Nīderlande (Van Hulley)), savukārt otrajā dienā ikviens varēja uzzināt un piedalīties diskusijās par sociālās uzņēmējdarbības tendencēm un aktualitātēm Latvijā, uzzināt svarīgāko par ESF projektu “Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai”, kā arī apmeklēt vienu no trim praktiskajām radošajām darbnīcām par sociālās uzņēmējdarbības ideju īstenošanu un attīstīšanu.

Read More

Septiņas lietas, kas noteikti jāzina par Labklājības ministrijas Sociālās uzņēmējdarbības atbalsta programmu

Janvārī un februārī Labklājības ministrijas ESF projekta "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" komanda piedalījās 6 informatīvajos semināros Rīgā un reģionos, lai stāstītu un informētu par atbalsta iespējām sociālajiem uzņēmumiem. Asociācija saviem biedriem noteikti palīdzēs sagatavoties šai programmai un radīt veiksmīgus projektus, un šorbīd esam apkopojuši, mūsuprāt, septiņas svarīgākās lietas, kas būtu jāzina par šo programmu, lai varētu veiksmīgi izmantot tās piedāvātās iespējas.

Read More

Ko mēs kopā izdarījām 2016.gadā?

2016.gads ir bijis pirmais pilnais Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas darba gads. Gadu sākām kā 11 biedru asociācija, beidzām - jau kā 46 biedru spēcīga nacionāla līmeņa interešu aizstāvības organizācija, kuras viedoklī ieklausās gan lēmumu pieņēmēji, gan valsts un pašvaldības iestādes, gan citas iesaistītās puses. Ko mēs kopā šogad paveicām? Lasi šajā infografikā!

Read More

Sociālā uzņēmuma juridiskā forma – kādu izvēlēties?

Sociālā uzņēmuma un sociālās uzņēmējdarbības jēdzieni Latvijas normatīvajos aktos vēl nav definēti, un šobrīd esošajiem un arī tuvākā nākotnē topošajiem sociālajiem uzņēmumiem ir aktuāls jautājums – kamēr sociālās uzņēmējdarbības likums vēl nav pieņemts, kādu juridisko formu izvēlēties sociālās uzņēmējdarbības veikšanai?

Read More

Sociālā ietekme un tās mērīšana sociālās uzņēmējdarbības kontekstā

Sociālais uzņēmums, kurš darbojas kāda sociāla mērķa vai sociālas problēmas risināšanas labā, noteikti rada kādu labumu sabiedrībai. Citiem vārdiem – tas rada sociālo ietekmi. Taču kā to izmērīt un izteikt visiem saprotamos rādītājos, kas ne vien ilustrē uzņēmuma darbību un sasniegumus, bet arī palīdz labāk saprast uzņēmuma kopējo devumu sabiedrībai? Kādus paņēmienus, metodes, instrumentus un pieejas izmantot, lai gan pats sociālais uzņēmums saprot, kādi ir tā darbības rezultāti, bet arī plašākai sabiedrībai rodas priekšstats par sociālā uzņēmuma ieguldījumu problēmas risināšanā?

Read More